سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوست دارد بداند نزد خدا چه موقعیتی دارد، به موقعیت خدا نزد خودش توجّه کند ؛ زیرا خدا بنده را در همان جایگاهی می نهد که او خدا را نزد او، در چنان جایگاه نهاده است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

ما زنان

وضعیت اسفبار زنان در کشورهای اروپایی
آمار خشونت های خانگی در اروپا بیداد می کند

ایونا – تهران  

سرویس بین الملل 

طبق آمارهایی که از خشونت علیه زنان در سر تا سر دنیا گرفته شده آمارهایی نیز متعلق به بلاد مغرب و به ادعای خودشان مهد تمدن عالم به دست می رسد که گواه بر مظلومیت و تحت ستم بودن زنان این دیار است و من جمله این کشورها انگلستان می باشد و ما وضعیت اسفبار زنان را در این کشور در چهارچوب آمارهایی رسمی بیان می کنیم .

 

به گزارش ایونا ، بیش از 50 درصد زنان مقتول در کشور انگلستان قربانی خشونت همسران خود هستند و خشونت خانگی در طی یکسال یعنی تا پایان مارس 1992 به نسبت 46 درصد رسید .

 

پلیس انگلستان 100 هزار مکالمه را در سال مبنی بر شکایت خشونت و بد رفتاری همسران دریافت می کند در حالیکه اکثر آنها بعد از دهها بار کتک خوردن به پلیس مراجعه می کنند .

 

«جین لوییس » اشاره می کند که علت یک سوم تا دو سوم طلاق ها بر اثر بدرفتاری ها و خشونت های خانگی است که عامل اصلی آن نوشیدن مسکرات ، سقوط و هبوط اخلاقی خانواده می باشد .

 

بر طبق آمارهای یک پژوهش ، بسیاری از مردان زنان خود را بدون هیچ توجیهی به باد کتک می گرفتند و همان گزارش بیان داشت که زنی به مدت سه سال و نیم از آغاز زندگی مشترک خود از همسر خود کتک می خورده و می گفت اگر شکایت می کردم و یا چیزی می گفتم دوباره مرا می زد پس ساکت می ماندم و او نیز تمامی رفتارهای خشونت آمیز مثل سیلی و لگد و مشت را بر علیه من به کار می برد و سرم را به دیوار می کوبید و حتی بعضی از این مردان بعد از زدن زنانشان به مدت طولانی آن ها را به حال خود رها می کردند و می رفتند .

 

به گزارش ایونا ، سازمان های زنان کوشش فراوانی را برای ایجاد پناهگاه و کمک مادی و معنوی برای قربانیان خشونت مبذول داشتند به طوریکه شخصی به نام «جوان جونکلر» در طی 12 سال کمک های مالی فراوانی به هزاران نفر نموده است و اولین مرکز خود را در منچستر در سال 1971 افتتاح کرد و سپس در کل انگلستان 150 مرکز را تاسیس نمود .

 

زنان در فرانسه :

 

حدود 2 میلیون  نفر از زنان فرانسوی در معرض ضرب و جرح هستند و این پدیده بنابر اظهارات پلیس فرانسه 10 درصد خانواده های فرانسوی را در بر می گیرد .

 

حکومت فرانسه اعلام کرد که عملیات آگاه سازی را برای منع این اعمال خشونت انجام خواهد داد تا دیگر خشونت امری طبیعی تلقی نشود .

 

وزیر دائمی حقوق زنان (میشل اندریه) اظهار داشت : اذهان عمومی باید بفهمند ضرب و جرح و خشونت مسئله ای است که عدالت به آن خواهد پرداخت و می خواهم که این تفکر که خشونت امری عادی است از افکار محو شود و دنیا ما انسان ها را به 2 دسته حاکم و محکوم تقسیم کرده است و این منطقی است که باید متوقف شود .

 

روزنامه فرانس سوار به نقل از پلیس فرانسه اعلام کرد :7/92 از زد و خوردهای میان همسران در شهرها رخ می دهد و 60 درصد شکایان تلفنی ، استمداد زنان پاریسی از پلیس پاریس به دلیل بدرفتاری های همسرانشان است و جمعیت کمک به زنان دریافت ، زنانی که به آنها مراجعه می کنند بین 25 تا 35 ساله هستند و اغلب خانه و خانواده خود را ترک کرده اند و دچار بیماری و اعتیاد به مشروبات شده اند ولی تعداد کمی از آنها جرات می کنند که اعمال خشونت آمیز همسرانشان را رسوا نمایند زیرا از انتقام همسرانشان بیم دارند و یا می ترسند .

 

به گزارش ایونا ، زنی که 25 سال داشت و 2 سال بدرفتاری های همسرش را تحمل کرده بود عنوان کرد در فرانسه کسی نمی تواند از زندگی شخصی خود برای دیگری صحبت کند زیرا کسی نمی تواند به دوستانش و یا هر کس دیگری اطمینان کند که اسرار شخصی وی را به دیگری بازگو نکند .

 

نویسنده فرانسوی " الکساندر دوما" در روز زنان فرانسه وضعیت زنان فرانسوی را چنین  تشبیه کرد : زنان به مانند ورقه های گوشت هستند که هر چه بیشتر آنها را بزنی با طراوت تر می شوند .

 

زنان در اتریش :

 

این تحقیق در سال 1985 خشونت خانگی را علت 59 درصد از 1500 طلاقی دانست که در اتریش رخ داده است .

 

همچنین ملاحظه شد که 38 درصد زنان متعلق به قشر کارگر از پلیس کمک خواستند ولی این نسبت در میان زنان قشر متوسط  13 درصد و 4 درصد متعلق به اقشار بالای جامعه اتریش بوده است .

 

زنان در آلمان :

 

براساس یک تحقیق در آلمان مشخص شد که سالانه 100 هزار زن در معرض خشونت های جسمی و روحی از جانب همسران و یا مردانی هستند که با آنها معاشرت می کنند این تحقیق عنوان کرد که علت آن همان زور و قدرت و بدهی های مالی و اعتیاد به مشروبات الکلی و غیرت زیاد می باشد .

 

در همین راستا وزارت آلمان ، اتحادیه امور جوانان ، خانواده و سلامت را ایجاد کرد و بدینوسیله طرح کمک به این افراد را از طرف سازمان های خیریه برنامه ریزی نمود .

 

به گزارش ایونا ، البته کشورهای مدعی پیشرفت دیگری نیز به این معضل مبتلا هستند .

 

در کانادا آمارها حاکی از آن است که اکثر خشونت ها و تجاوزات در پایتخت کانادا رخ می دهد و 36 درصد از زنان که بر آنها خشونت اعمال شده اعتراف کرده اند که حداقل یکبار آن هم از سن 16 سالگی مورد ضرب و جرح مردان قرار گرفته اند .

 

براساس تحقیقات پلیس کانادا در 81 درصد این خشونت ها ضارب مردان و 9 درصد زنان بوده اند و 53 درصد این حوادث در اثر نوشیدن مشروبات الکلی رخ داده است .

 

زنان در نیوزیلند :

 

طبق آمار رسمی که سوزان سنایفلی و گروهش گرد آورده اند تقریبا 300 هزار زن و کودک قربانی خشونت خانگی هستند .

 

طبق تحقیقات روند رشد خشونت در این کشور 14 درصد می باشد و با مراجعه به ساکنین نیوزیلند در اواخر ماه مارس 1994 دریافتند که از هر 7 کودک یک کودک یعنی 129556 کودک و از هر 7 زن یک زن یعنی 172125 زن و در مجموع 301691 زن و کودک قربانی خشونت هستند .

 

به گزارش ایونا ، این آمارها از واقعیت زنان کشورهای اروپایی و متمدن پرده بر می دارد و نشان می دهد که نظام تربیت در این کشورها نظامی فاسد و منحرف است در حالیکه در کشورهای عربی و اسلامی یک دهم این خشونت ها بر روی زنان اعمال نمی شود زیرا مردان مسلمان قبل از اینکه قانون مانع آنها شود دینشان آنها را تهذیب کرده و شهامتی که در وجودشان است مانع از این است که چنین رفتار شنیعی را مرتکب شوند .

 

البته ما منکر بعضی از این موارد نیستم ولی بسیار محدود هستند و برنامه آزادی زنان که کشورهای غربی در بوق و کرنا کرده اند در واقع می خواهد وجود شریف زنان مسلمان را به کالایی ناچیز مبدل کند تا مردان در روز از آنها کار بکشند و سوء استفاده کنند و شب ها آنها و کودکانشان را مورد ظلم و تعدی قرار دهند .




مریم رضایی ::: پنج شنبه 87/4/27::: ساعت 1:4 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :46814
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<