سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همگان را به شتاب خواهانند و همگان مهلت جویانند ، و همه را وقتى معین نهاده‏اند و آنان درنگ مى‏کنند و از کار باز ایستاده‏اند . [نهج البلاغه]

ما زنان

یک کارشناس توسعه اجتماعی اسکاتلند، اعلام کرد خشونت خانگی در بریتانیا سالانه 23 میلیارد پوند هزینه دارد. «کیت فیلیپس» در کارگاه آموزشی «روش های محاسبه خشونت های خانگی در جامعه» که به همت سازمان دفاع از قربانیان خشونت برگزار شد، افزود: بررسی ها نشان می دهد یک سوم مردان جوان در جوامع غربی فکر می کنند که می توانند همسرانشان را از طریق خشونت و اعمال زور وادار به اطاعت کنند. این کارشناس با استناد به نیمی از گزارش های ارائه شده به پلیس، اعلام کرد این گزارش ها سالانه معادل یک میلیارد پوند زمان پلیس بریتانیا را می گیرد، 1/2 میلیارد پوند هزینه بیمارستان می شود، 250 میلیون پوند هزینه مراقبت از کودکان و نزدیک به 350 میلیون پوند هزینه دادگاه عوارض خشونت خانگی در بریتانیا می شود. وی همچنین گفت «در بسیاری از مواقع این تفکر جوانان غربی که می توانند همسرانشان را از طریق خشونت و اعمال زور وادار به اطاعت کنند، عملی نمی شود، ولی این تمایل در این افراد وجود دارد».




مریم رضایی ::: دوشنبه 87/3/27::: ساعت 1:26 صبح

به گفته ی وزیر سلامت فرانسه 30 درصد جوانان ورزشکار فرانسوی قربانی خشونت جنسی می شوند. وی اعلام کرد که تنها عاملی را که می تواند جلوی این خشونت را بگیرد شکستن قانون سکوت در بین جوانان اروپایی می باشد. به درخواست وزیر سلامت فرانسه رزولین بشلو، «گرگ دکامپ» روانپزشک و «سابین افلو» روانشناس فرانسوی تحقیقات خود را از ماه سپتامبر آغاز کرده بودند و نتیجه را چنین اعلام کردند: از 356 جوان ورزشکار فرانسوی 110 نفر آنها در گروه های سنی بین 13 تا 23 سال قربانی خشونتی شده اند. دکتر افلو در گزارش خود سه نوع خشونت را تعریف کرده است که عمده ترین آنها خشونت جنسی به دختران ورزشکار بوده است او گفت: علاوه براین موارد تجارت جنسی از دیگر مواردی هست که به ورزشکاران جوان فرانسوی آسیب رسانده و این مسئله تنها گریبانگیر دختران ورزشکار نیست بلکه پسران نیز آمار نسبتا بالایی در تجارت جنسی دارند.




مریم رضایی ::: دوشنبه 87/3/27::: ساعت 1:26 صبح

8 نفر از فعالین تندروی حوزه زنان که در چند سال اخیر سعی در خیابانی کردن مطالبات زنان داشته اند در عصر روز 5 شنبه 23 خرداد سال 87 توسط گشت ارشاد نیروی انتظامی بازداشت و به زندان مفاسد اجتماعی (وزرا) منتقل گردیند و در پایان همان شب آزاد و به خانواده های خود تحویل گردیدند. این 8 نفر عبارت بودند از : سارا لقمانی ،‏ آیدا سعادت ، ژیلا بنی یعقوب ،‏ جلوه جواهری ، ناهید میرحاج ، نسرین ستوده ،‏ نفیسه آزاد ، فریده غائب نامبردگان از فعالین کمپین یک میلیون امضاء نیز میباشند.


مریم رضایی ::: شنبه 87/3/25::: ساعت 5:20 عصر

دکتر ناهید نمان، محقق سرطان سینه در یکی از بیمارستانهای شهر تورنتو، مطلبی را منتشر  کرده است که در آن به وجود نوعی سرب خطرناک در برخی مارکهای معروف رژ لب اشاره کرده است. به گفته دکتر نمان، سرب در زنان ایجاد سرطان سینه میکند و رژ لبهایی که مورد استفاده زنان است و حاوی این ماده میباشد خطر ایجاد سرطان سینه در این افراد را افزایش میدهد. برخی از این مارکها که بسیاری از آنها معروف هستند عبارتند از کریستین دیور، لنکوم، چنل و بسیاری از مارکهای دیگر.




مریم رضایی ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 9:51 عصر

در دانشگاه «کلانیون»  در ایالت پنسیلوانیای آمریکا جلسه بررسی حقوق زن در اسلام به همت اتحادیه دانشجویان مسلمان برقرار شد. محور اصلی بحث در جلسه، تاثیر فرهنگ اسلامی بر تمدن غربی، دیدگاههای مختلف در مورد زنان مسلمان و حقوق زنان مسلمان در جوامع مختلف بود. تشکیل این جلسه در ضمن فعالیتهای دانشجویان این دانشگاه برای نشر صلح میباشد.




مریم رضایی ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 9:48 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 19


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :46829
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<